آموزشگاه بهداشت پیام سلامت

نکات مهم کاربردی بهداشتی

لازم است اصناف محترم نکات زیر را مورد توجه داشته باشند و بدانند:

  1. نحوه شستشوی صحیح دستها را بدانید و بتوانید اجرا نمایید. این کار 12 مرحله دارد و 40 تا 60 ثانیه طول می کشد. برای مشاهده مراحل روی این لینک کلیک نمایید.
  2. نحوه شستشوی سبزیجات را بدانید و بتوانید اجرا کنید. این کار 4 مرحله دارد (پاکسازی، انگل زدایی با مایع ظرفشویی، گندزدایی یا ضدعفونی با پودر پرکلرین، شست و شو با آب سالم) برای مشاهده این مراحل روی این لینک کلیک کنید.
  3. موارد بهداشتی بحرانی و غیر بحرانی را در محل کار خود بدانید. موارد بهداشتی بحرانی مواردی هستند که عدم رعایت آنها به طور مستقیم سلامت مصرف کننده را تهدید میکند و در صورت عدم رعایت موجب تعطیلی محل کار میشوند. (مثلا اگر ندانید چگونه دست خود را بشویید یا یخچال شما دماسنج نداشته باشد یا سیستم آبرسانی شما بهداشتی نباشد این ها موارد بحرانی محسوب میشود). موارد بحرانی با علامت ستاره و رنگ قرمز در چک لیست های بهداشتی هر شغل مشخص شده اند. برای دانلود این چک لیستها روی این لینک کلیک نمایید.
  4. مواردی مانند نحوه انتقال بیماریهای مهم مثل ایدز و هپاتیت را بدانید. (تزریق با سرنگ آلوده، استفاده از تیغ و قیچی اصلاح مشترک، تماس جنسی نا ایمن و ...)
  5. دمای یخچال مواد غذایی بین 0 تا 4 درجه سانتیگراد باید باشد.

اطلاعات تماس

آموزشگاه بهداشت اصناف پیام سلامت

آدرس: تهران - خیابان آزادی - انتهای خیابان جیحون - ابتدای خیابان رنجبر - پلاک 39

تلفن: 02155759656

همراه: 09122150626

نماد اعتماد

logo-samandehi نمایش مجوز فعالیت